1RAKET SPORLARI KULÜBÜ
Öğrencilerimizin fiziksel gelişimlerini desteklerken aynı zamanda koordinasyon, konsantrasyon ve takım ruhunu güçlendirmeyi hedeflemektedir. Kulübümüzde masa tenisi, tenis ve badminton branşlarıyla farklı düzeydeki öğrenciler için eğlenceli ve öğretici antrenmanlar planlanmaktadır.Kulüp çalışmalarında temel tekniklerin öğrenilmesi, oyun kurallarının kavranması, bireysel becerilerin geliştirilmesi ve rekabet kültürünün doğru şekilde kazandırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerimizin okul içi ve okul dışı turnuvalara katılımıyla özgüvenlerini artırmaları desteklenmektedir.Raket Sporları Kulübü, sporu yaşamın bir parçası haline getirmek isteyen tüm lise öğrencilerimize açıktır. Sporu bir yarışma değil; keyif, gelişim ve paylaşım aracı olarak gören herkesi aramıza bekliyoruz.
2FITNESS KULÜBÜ
Fiziksel yeterlilik ve uygunluk kavramlarını temel alarak sağlıklı bir yaşam sürdürmeyi ve vücudun formda kalmasını hedefleyen bir spor dalıdır. Fitness; kas kütlesini artırır, kemik sağlığını güçlendirir, metabolizmayı hızlandırır ve vücut yağ oranını düşürür. Aynı zamanda kalp ve solunum sistemini güçlendirerek kardiyovasküler sağlığı korur. Stres ve anksiyeteyi azaltır, uyku kalitesini artırır ve özgüveni yükseltir.Kulüp çalışmaları haftada iki ders saati olarak yürütülmektedir. Bu süreçte öğrencilerimiz; düzenli spor yapmanın vücuda olan faydalarını öğrenirken fitness’ın temel tekniklerini ve kurallarını da uygulamalı olarak deneyimler. Vücudu şekillendirmede kullanılan aletli ve aletsiz egzersizleri öğrenerek eğlenceli bir şekilde pratiğe dökerler.Fitness Kulübü ile sporun öğrencilerimizin yaşamının bir parçası haline gelmesi hedeflenmektedir. Tüm lise öğrencilerimizle bu kulüpte bir arada olmak ve onların sportif gelişimlerine tanıklık etmek bizim için büyük bir gurur ve motivasyon kaynağıdır.
3VOLEYBOL KULÜBÜ
Öğrencilerimizin fiziksel gelişimlerini desteklerken takım çalışması, stratejik düşünme, iletişim ve disiplin gibi becerilerini güçlendirmeyi hedefler. Haftada iki ders saati süren kulüp çalışmalarında; pas, servis, smaç ve blok gibi temel teknikler öğretilirken hız, çeviklik, el-göz koordinasyonu ve dayanıklılık gibi fiziksel beceriler de geliştirilir. Teknik eğitimler yaşa uygun şekilde planlanır, doğru form ve saha bilinci ön planda tutulur. Öğrenciler, oyun stratejilerini öğrenerek takım uyumunu, fair play kültürünü ve rekabet ortamına alışmayı deneyimler. Okul içi ve dışı turnuvalara katılım fırsatlarıyla özgüvenleri artarken, sporu yaşamlarının bir parçası haline getirmeleri desteklenir.
Voleybol Kulübü, öğrencilerin yalnızca sportif anlamda değil; karakter, liderlik, dayanışma ve öz disiplin açısından da gelişimlerini hedefler. Yetenekli öğrenciler için voleybola yönelik ileri düzey becerilerin temelleri atılırken, her katılımcının keyifli ve güvenli bir ortamda spor yapması sağlanır.
4BASKETBOL KULÜBÜ
Öğrencilerimizin fiziksel gelişimlerini desteklerken aynı zamanda takım çalışması, strateji geliştirme, konsantrasyon ve liderlik becerilerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. Farklı düzeylerdeki öğrenciler için eğlenceli ve öğretici antrenmanlar planlanan kulübümüzde, temel basketbol tekniklerinin yanı sıra oyun bilgisi de kazandırılmaktadır. Kulüp çalışmaları haftada iki ders saati olarak yürütülmekte; bu süreçte öğrencilerimiz top sürme, pas, şut ve savunma gibi temel becerileri öğrenirken oyun kurallarını kavrar, takım ruhunu geliştirir ve fair play anlayışıyla hareket etmeyi öğrenir. Ayrıca okul içi ve okul dışı turnuvalara katılım imkânı sunularak özgüvenlerinin artması desteklenmektedir. Basketbol Kulübü, sporu yaşamının bir parçası haline getirmek isteyen tüm lise öğrencilerimize açıktır. Bizim için basketbol, yalnızca bir yarışma değil; keyif, gelişim ve paylaşım aracıdır.
5FUTBOL KULÜBÜ
Sporu seven, takım ruhuna inanan ve enerjisini sahada göstermek isteyen öğrencilerimiz için dinamik bir ortam sunmaktadır. Kulübümüz, futbolu yalnızca bir oyun olarak değil; disiplin, kararlılık, dayanışma ve mücadele ruhunu geliştiren güçlü bir araç olarak görmektedir. Her yıl farklı yaş gruplarından öğrencilerimizin katılımıyla düzenlenen antrenmanlarda hem fiziksel dayanıklılık hem de teknik beceriler geliştirilir.
Kulüp çalışmalarında öğrencilere top kontrolü, paslaşma, pozisyon alma, şut teknikleri gibi temel futbol becerilerinin yanı sıra oyun stratejileri ve fair play bilinci kazandırılmaktadır. Takım çalışmasının önemini sahada deneyimleyen öğrencilerimiz; yardımlaşma, iletişim ve sorumluluk alma becerilerini güçlendirir. Farklı sınıflardan öğrencilerin bir araya gelmesiyle oluşan bu güçlü takım ruhu, okulumuzdaki sosyal dayanışmayı da pekiştirir.
Futbol Kulübü, sadece bir spor kulübü değil; heyecanı, rekabeti ve dostluğu bir arada yaşatan bir topluluktur. Sahada birlikte koşan, üreten ve büyüyen öğrencilerimizle aynı takımda yer almak bizi her zaman daha da güçlendirmektedir.
6STEP AEROBİK VE DANS KULÜBÜ
Öğrencilerimizin formda kalmasını sağlayan, yüksek tempolu ve çoğunlukla müzik eşliğinde gerçekleştirilen egzersizlerden oluşan dinamik bir kulüptür. Kardiyo temelli bu egzersizler, kalp atış hızını ve nefes alışverişini artırarak vücuda enerji kazandırır. Hem fiziksel hem de zihinsel sağlık açısından birçok faydası bulunan kulübümüz, öğrencilerimizin beden farkındalığını artırmayı, sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazandırmayı ve sosyalleşmelerini desteklemeyi amaçlar.
Kulübümüzün hedefleri arasında; sağlıklı bir şekilde kiloyu kontrol altında tutmak, kalp sağlığını güçlendirmek, dolaşım ve solunum sistemlerini düzenlemek, kondisyonu ve dayanıklılığı artırmak, kemik sağlığını iyileştirerek güç kazandırmak, esnekliği geliştirmek, stresi azaltmak, özgüveni desteklemek ve zihinsel sağlığı güçlendirmek yer almaktadır. Ayrıca, grup çalışmaları sayesinde öğrencilerimizin sosyal gelişimlerine katkı sağlanmaktadır.
7ORKESTRA VE BİREYSEL ÇALGI KULÜBÜ
Müziğe ilgi duyan lise öğrencilerine hem bireysel çalgı becerilerini geliştirme hem de topluluk içinde müzik yapma fırsatı sunar. Kulüp çalışmalarında öğrenciler, seçtikleri enstrüman üzerinde ilerlerken aynı zamanda orkestra, grup veya eşlik çalışmalarına katılarak sahne deneyimi kazanırlar.
Bu kulüp, müziği yalnızca bir beceri değil, aynı zamanda paylaşım ve işbirliği yolu olarak gören öğrenciler için ideal bir ortam oluşturur. Her hafta iki ders saati boyunca yapılan çalışmalarda öğrenciler, müziğin birleştirici gücünü deneyimler, farklı enstrümanlarla etkileşim kurar ve yıl içinde gerçekleştirilen konserlerde sahne alma fırsatı yakalarlar.
8VEX ROBOTİCS KULÜBÜ
Öğrencilerin robotik, mühendislik, yazılım ve takım çalışması alanlarında kendilerini geliştirmelerini sağlayan uluslararası bir platformdur. Bu kulüpte öğrenciler, VEX V5 sistemleri kullanarak kendi robotlarını tasarlar, kodlar ve yarışmalarda gerçek problemlere çözüm üretirler.
Öğrencilerin yalnızca bir robot inşa etmelerini değil, aynı zamanda bir mühendis gibi düşünmelerini, bir takım oyuncusu gibi iş birliği yapmalarını ve bir lider gibi sorumluluk almalarını hedefler.
Kazandırdığı Beceriler
· STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) temelli düşünme becerileri
· Problem çözme ve algoritmik düşünme
· Mekanik tasarım ve montaj
· Kodlama ve sensör kullanımı (VEXcode, Python, C++)
· Zaman yönetimi ve proje planlama
· Etkili iletişim, takım içi koordinasyon ve liderlik
· Yaratıcılık ve yenilikçi düşünme
Kulüp üyeleri, VEX Robotics Competition (V5) kategorisinde ulusal ve uluslararası turnuvalara katılır. Bu yarışmalarda öğrenciler:
· Mühendislik süreçlerini deneyimler,
· Strateji geliştirir ve saha üzerinde robotlarını yönetir,
· Farklı okullardan takımlarla etkileşime girerek global bir topluluğun parçası olurlar.
Öğrencilere Sağladığı Fırsatlar
· Üniversite başvurularında önemli bir referans oluşturur.
· STEM alanlarında kariyer planlayan öğrenciler için erken deneyim sağlar.
· Uluslararası düzeyde yarışma, iletişim ve sunum becerileri kazandırır.
· Teknolojiye meraklı öğrenciler için üretme ve öğrenme ortamı sunar.
· Başarı gösteren öğrenciler, dünya finallerine katılma fırsatı yakalar.
9SERAMİK KULÜBÜ
Öğrencilerin el becerilerini, yaratıcılıklarını ve estetik duyarlılıklarını geliştirmeyi amaçlayan uygulamalı bir sanat eğitimidir. Bu derste öğrenciler, gelenekselden moderne uzanan seramik sanatının temellerini öğrenirken, aynı zamanda özgün biçimler yaratma ve kendini ifade etme becerilerini de geliştirirler.
Ders sürecinde öğrenciler, serbest el ile şekillendirme tekniklerini kullanarak kendi tasarımlarını üretirler. Bu kapsamda;
Yoğurma (modelaj), sarmalama (coiling), plaka (slab) ve çimdikleme (pinching) gibi temel el ile şekillendirme yöntemleri uygulanır.Öğrenciler, kilin doğasıyla tanışır; malzemenin dokusunu, esnekliğini ve dönüşüm sürecini deneyimler.
Şekillendirme aşamalarının ardından, yüzey dokuları oluşturma, kazıma, oyma ve astarlama gibi dekoratif teknikler üzerinde çalışılır.
Bu süreçte öğrenciler yalnızca teknik bilgi edinmekle kalmaz, aynı zamanda sabır, planlama, gözlem ve problem çözme becerilerini de geliştirirler. Seramik çalışmalarının doğası gereği, öğrenciler malzemenin kuruma ve pişme evrelerinde sorumluluk bilinci, zaman yönetimi ve özenli çalışma alışkanlıkları kazanırlar.Her öğrenci, kendi ilgi ve estetik anlayışına göre tasarladığı objeleri üretirken yaratıcılığını özgürce ortaya koyar. Bazı öğrenciler işlevsel objelere yönelirken, bazıları heykelsi formlarla soyut anlatımlar geliştirir. Bu çeşitlilik, bireysel farklılıklara alan tanıyan ve kişisel ifadenin önemini vurgulayan bir sanat ortamı oluşturur.
10INKSPIRE KULÜBÜ
Yazma, düşünme ve yaratıcı ifade becerilerini geliştirmek isteyen lise öğrencilerine yönelik bir kulüp olarak öğrencilerin hem sanatsal hem de entelektüel yönlerini beslemeyi, onları üretken bireyler olarak desteklemeyi amaçlamaktadır.
Kulüp çalışmalarında öğrenciler, önce kısa metinler, hikâyeler veya şiirler okuyarak edebi farkındalıklarını geliştirirler. Ardından, bu metinlerden ilham alarak tabletleri üzerinden çizim yaparlar. Bu çizimler, okuduklarını yorumlama ve içselleştirme süreçlerinin yaratıcı bir dışavurumu olarak değerlendirilir. Böylece öğrenciler hem okuma-anlama becerilerini geliştirir hem de görselleştirme yoluyla özgün anlatım biçimleri oluştururlar
Kulüp sonunda öğrenciler kişisel bir çizim ve yorum portföyü oluştururlar. Inkspire, gençleri sanat ve edebiyat aracılığıyla ifade etmeye yönlendiren bir kulüptür.
11ARS CULİNAE – SAPERE AUDE (“TATMAYA CESARET ET.” )
Ars Culinae – Sapere Aude (“Tatmaya cesaret et.” )
Ars Culinae Kulübü, gastronomiyi bir sanat, bilim ve kültür alanı olarak ele alır. Öğrencilerimiz mutfak becerilerini geliştirirken aynı zamanda farklı kültürlerin lezzetlerini tanır, sunum estetiği ve yaratıcılıklarını ön plana çıkarırlar.
Kulübümüzde sürdürülebilir mutfak uygulamaları, gıda güvenliği, tat ve estetik dengesi üzerine çalışmalar yürütülür. Öğrenciler yıl boyunca tematik atölyelere, tadım etkinliklerine ve sosyal sorumluluk projelerine katılarak “üretmenin” keyfini yaşarlar.
Ars Culinae, TED’li gençlerin hem bilimi hem sanatı mutfakta birleştirdiği özgün bir deneyim alanıdır.
12ATIK MATİK KULÜBÜ
Geleceği geri dönüştürüyoruz!
Atık Matik Kulübü olarak amacımız, çevre bilincini artırmak, geri dönüşüm kültürünü yaygınlaştırmak ve doğaya duyarlı bireyler yetiştirmektir. Her atığın aslında bir “yeni başlangıç” olduğunu biliyor, çöpe giden her materyali yeniden kullanmanın yollarını arıyoruz.
Kulübümüzde öğrenciler; atık malzemeleri değerlendirerek sanatsal, eğitsel ve işlevsel ürünler tasarlıyor. Plastik, kağıt, cam, metal ve organik atıklar üzerinde projeler geliştiriyor, sürdürülebilir yaşamı destekleyen etkinlikler düzenliyoruz.
Atık Matik sadece bir kulüp değil, daha temiz bir dünyanın mümkün olduğuna inanan gençlerin hareketidir.
“Çöpe değil, geleceğe!” sloganıyla çıktığımız bu yolda; çevre dostu uygulamaları okulumuzdan başlatıp toplum geneline yaymayı hedefliyoruz.
Bir parçamız ol, doğayı birlikte koruyalım.
13YAPAY ZEKA KULÜBÜ
Günümüz teknolojisinin hızla gelişmesiyle birlikte Yapay Zeka (Artificial Intelligence - AI), hayatımızın birçok alanında yer almaya başlamıştır. Bu kapsamda öğrencilerimizin çağın gerekliliklerine uygun şekilde bilinçlenmesi ve bu alanda temel bilgi ve beceriler kazanması amacıyla Yapay Zeka Kulübü okul bünyemizde kurulmuştur.
Kulüp kapsamında öğrenciler;
- Yapay zeka teknolojilerinin temel kavramlarını öğrenir,
- Kodlama ve algoritma becerilerini geliştirir,
- Projeler üretir, basit uygulamalar geliştirir,
- Etik, güvenlik ve yapay zekanın topluma etkisi gibi konularda farkındalık kazanır,
- Bilimsel yarışmalar ve etkinliklere katılım sağlar.
- Eğitim teknolojileri ,Sağlık hizmetleri,Otonom araçlar, Güvenlik sistemleri,Finans sektörü,Tarım ve sanayi uygulamaları gibi çeşitli alanlarda kullanılır.
14MODEL UÇAK VE DRONE KULÜBÜ
Model uçak ve drone kulübümüz, havacılık meraklıları için harika bir öğrenme ve hobi edinme fırsatı sunar. Bu kulüp, katılımcılara temel aerodinamik prensiplerden başlayarak, model uçak yapımı ve drone uçuş teknikleri gibi konuları öğretir. Kulübümüz genellikle hem teorik dersler hem de pratik uygulamalar içerir, böylece katılımcılar öğrendiklerini okul bahçemizde deneyimleme şansı bulurlar. Ayrıca, kulübümüz güvenli uçuş pratiği ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi vererek, katılımcıların sorumlu birer pilot olmalarına yardımcı olur.
15DÜŞÜN KULÜBÜ
Edebiyatın sayfalarında kaybolan karakterlerle, sinemanın sahnelerinde yankılanan duygularla ve çağdaş felsefenin zihin açan sorularıyla buluşuyoruz.
Burada yalnızca okumuyoruz, izlemiyoruz, dinlemiyoruz — düşünüyoruz.
Matrix’teki gerçeklik algısından 1984’ün karanlık totaliter dünyasına, Nietzsche’nin birey anlayışından Camus’nün absürd felsefesine kadar uzanan bir yolculuğun içindeyiz. Her eser, her sahne, her fikir bizim için yeni bir tartışmanın, yeni bir sorgulamanın kapısını aralıyor.
Düşün Kulübü, edebiyatı, sinemayı ve felsefeyi bir araya getirerek çağımızın düşünsel nabzını tutmayı amaçlıyor. Her buluşmada farklı bir eseri mercek altına alıyor, karakterlerin, yönetmenlerin ve düşünürlerin izinden giderek kendi yorumumuzu geliştiriyoruz.
Ve tüm bu konuşmalar, sadece bir salonda yankılanmakla kalmıyor; özgün bir podcast serisine dönüşerek daha geniş bir dinleyici kitlesine ulaşıyor.
Düşünmek, paylaşmak ve yeniden sormak isteyen herkes burada kendine yer buluyor.
Düşün Kulübü: Fikirlerin buluştuğu, soruların ses bulduğu yer.
16KUKLA VE EL SANATLARI ATÖLYESİ
Küçük ellerin büyük hikâyeleri. Her kukla bir hikâye taşır…
Bir bez parçası, bir tahta çubuk, bir tutam hayal gücüyle can bulur. Kukla ve El Sanatları Atölyesinde öğrenciler; yaratıcılıklarını, el becerilerini ve hayal güçlerini bir araya getirerek kendi karakterlerini tasarlar. Renkler konuşur, eller düşünür, fikirler sahneye taşınır. Kukla ve El Sanatları Atölyesi, bir hobi alanından çok daha fazlasını vaat eder. Atölye, ekip çalışmasını merkeze alır. Gruplar, üretim aşamasında görev paylaşımı yapılır. Biri tasarım ve çizimden sorumluyken, diğeri boyama ve dikişi üstlenir; bir başka öğrenci metin yazımı ve seslendirmeyi yönetir. Böylece öğrenciler yalnızca el-göz koordinasyonlarını değil, planlama, iletişim, sorumluluk alma ve projeyi tamamlama becerilerini de geliştirir. Bu atölyede sadece kuklalar yapılmaz; sabır, estetik, özgünlük ve üretme sevinci de öğrenilir.
“Bu süreçte çocuklar ekip olmanın gücünü ve ürettim–paylaşım döngüsünün mutluluğunu hisseder.”
17FRANSIZCA KULÜBÜ
Öğrencilerin Fransızcayı tanımalarını, temel ifadeleri öğrenmelerini ve kendilerini bu dilde ifade edebilmelerini amaçlayan bir kulüp çalışmasıdır. Kulüp, dil öğretimini ezberden uzak, görsel ve oyunlaştırılmış etkinliklerle destekleyerek öğrencilerin Fransızcaya karşı olumlu bir tutum geliştirmelerini hedefler.
Kulüp çalışmaları, öğrencilerin yaş ve ilgi alanlarına uygun şekilde tasarlanır. Her hafta belirlenen temalar doğrultusunda yürütülen derslerde; kelime temelli etkinlikler, afiş ve profil çalışmaları, grup içi etkileşim oyunları ve kültürel içerikler yer alır. Öğrenciler, üretim baskısı olmadan, kendi hızlarında ve tarzlarında kulübe katılım sağlar.
Fransızca Kulübü, öğrencilerin sadece dil becerilerini değil; aynı zamanda özgüvenlerini, sosyal iletişimlerini ve yaratıcı düşünme yetilerini de geliştirmeyi amaçlar. Kulüp sürecinde öğrenciler, kendilerini tanıtan cümleler kurar, ilgi alanlarını paylaşır, grup içinde etkileşim kurar ve Fransızcayla duygusal bağ kurma fırsatı yakalar.
TED Koleji Fransızca Kulübü, öğrencilerin “Ben buyum – C’est moi!” diyebilecekleri bir alan yaratır.
18GLOBAL JOURNEY KULÜBÜ
Öğrencilerin farklı kültürleri tanımasını, evrensel değerlere saygı duymasını ve kendi kültürü ile karşılaştırmalı olarak ortak değerde birleşmesini sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin aylık olarak seçilen temalara uygun yapılacak olan etkinliklerle dünya kültürlerini tanıması, kültürel çeşitliliğin
önemini anlaması, farklı kültürlerin günlük yaşamına olan yaşamına etkisini fark etmesi ve kendi kültürüyle karşılaştırarak ortak değerleri benimsemesi öncelikli amaçtır.
Öğrencilere farklılıkların birer engel değil zenginlik olduğunu fark ettirmeyi; bu noktada çok çeşitli ulusal ve uluslararası projelerle analitik düşünebilen, barışçıl insanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
19TİYATRO KULÜBÜ
Tiyatro Kulübü, öğrencilerin yaratıcılıklarını, hayal güçlerini ve ifade becerilerini sahne sanatları aracılığıyla keşfetmelerini sağlayan dinamik bir topluluktur. Sahne çalışmaları, doğaçlama oyunlar, rol canlandırmaları ve beden dili etkinlikleriyle öğrenciler; hem sahnede hem de günlük yaşamda kendini özgüvenle ifade eden bireyler hâline gelirler.
Bu kulüpte tiyatro, sadece bir oyun değil; bir iletişim, empati ve iş birliği alanıdır. Her prova, öğrencilerin birlikte düşünmeyi, duygularını doğru şekilde aktarmayı ve farklı bakış açılarını anlamayı öğrenmelerine katkı sağlar.
Karakter analizi, metin çözümleme, ses ve beden çalışmaları gibi etkinliklerle öğrenciler, sanatsal duyarlılıklarını geliştirirken aynı zamanda takım ruhu, sorumluluk bilinci ve özgün düşünme becerilerini de güçlendirirler.
Tiyatro Kulübü, sahne tozunu ilk kez yutanlardan deneyimli oyunculara kadar herkese açık, eğlenceli ve öğretici bir yolculuktur. Her perde arkasında bir dostluk, her replikte bir öğrenme vardır.




















