Bilgi üretiminin kontrol altına alınamayacak bir hıza ulaştığı günümüzde, öğrencilerin öğrenmelerini ölçmek, değerlendirmek ve yeni öğrenmelerinin sağlıklı bir şekilde yürümesini sağlamak Ölçme ve Değerlendirme Biriminin en temel amacını oluşturmaktadır. Bu amaçla hareket eden birim; okulumuzun sınav sistemini oluşturmakta, alternatif ölçme değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanarak öğrencilerin gelişimlerini takip etmektedir.
Ölçme ve Değerlendirme Birimi, öğrencilerin, uygulanan programlardaki durumlarını belirlemek için, kazanımlara yönelik ölçme araçlarının hazırlanması ve uygulama süreçlerinin planlanması görevlerini yürütmektedir. Bu amaçla, ölçme araçlarının öğretmenlerle birlikte geliştirilmesi, sonuçlarının analiz edilmesi, öğrencilerin kazanımlara ulaşma düzeylerinin, öğrenme eksiklerinin belirlenmesi, öğretmene ve veliye geri bildirim verilmesi süreçlerini koordine etmektedir.
Sınav Sistemi, Ölçme ve Değerlendirme Biriminin koordinatörlüğünde, TED Genel Merkez ve öğretmenlerle işbirliği içerisinde oluşturulan sınavlarla gerçekleştirilmektedir
Uygulanan Sınavlar:
Hazırbulunuşluk Sınavları: Öğrencilerin, öğretim yılı başında sınıf seviyelerinin ön koşul kazanımlarına sahip olma düzeylerinin tespit edilerek eksiklerinin giderilmesi amacıyla uygulanan sınavlardır.
Kazanım Değerlendirme Uygulaması Sınavları (KDU): KDU ile öğrencilerimizin öğrenme becerilerini uluslararası düzeyde bir sınav ile takip ederek gelişimlerini nitelikli hale getirmek amaçlanır. KDU uluslararası düzeyde uygulanan PİSA, TİMMS sınavları ile aynı kurama göre hazırlanmış öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin bilişsel süreçler göz önüne alınarak değerlendirilmesini amaçlayan bir sınavdır. Sınav sonuçları, puan ve başarı sıralaması vermek yerine; öğrenme becerilerinin gelişimini gösteren bir raporlama sunmaktadır. Sınav içeriği Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler derslerinden oluşmaktadır. SEBİT tarafından hazırlanan sınavlar her yıl ocak ve mayıs aylarında 5.6.7.8. sınıf öğrencilerimize uygulanır.