Öğrenci Kulüpleri

1MASA TENİSİ
Geçmişi 1890’lı yıllara dayanan masa tenisi ülkemizde 1920’li yıllarda oynanmaya ve sevilmeye başlamıştır. Küçük yaşlarda başlanarak, yaşam boyu yapılabilecek, çok tekrar yapılarak öğrenildiği ve diğer özellikleri sebebi ile insanların sabırlı ve hoşgörülü olmasını sağlayabilen nadir spor branşlarından biridir.
Okulumuzda 7-17 yaş aralığında aktif bir şekilde oynanan masa tenisi, el göz koordinasyonu, ince ve kaba motor kas gelişimi, dikkat dağınıklığı, hata yapma korkusu, stres yönetimi, kendini ifade edebilme ve kararlı olma gibi fiziksel ve psikolojik özelliklerin geliştirilmesi ve beyin ile vücut arasındaki uyumlu koordinasyonu arttırması sebebi ile öğrencilerimizi masa tenisi branşında desteklemekte ve rehberlik etmekteyiz.
2TUVAL

Tuval üzerine akrilik boya tekniği ile manzara resimleri, kompozisyon, röprodüksiyon çalışmaları soyut resim etkinlikleri çerçevesinde özgün calışmalar yapılır. Fırça ile boyama tekniği, farklı materyaller ile basit baskı teknikleri ve doku çalışmaları uygulanır.

Fırça kullanımı desteklenerek temel motor becerileri ile renklerin doğru kullanımı çerçevesinde hayal gücü ve yaratıcılık kavramları vurgulanır. Sanatın temel kavramları dikkate alınarak, oran orantı, şekil zemin ilişkileri, modern sanatlar kapsamında incelenir. Ünlü ressam ve eserlere yer verilerek kültürel yönler geliştirilir.

3CİMNASTİK

Eğitimin en önemli amaçlarından birisi çocukları yaşam için hazır hale getirebilmektir. Çocuklar için ilkokul dönemi hareket becerilerine en kalıcı ve olumlu katkıların yapılabileceği bir dönemdir. Bu dönem yaşama yön verecek gelişim aşamalarını kapsamaktadır. Çocukların yaşantılarında önemli bir yere sahip olan ilkokul döneminde sağlıklı ve dengeli bir fiziksel gelişim göstermeleri bizler için çok değerlidir. Çocukların hareket gereksinimlerini karşılayacak en uygun etkinlik beden eğitimi etkinlikleridir.

Beden eğitimi ile birlikte yapılan cimnastik branşı aynı zamanda, çocuğun gelişimini etkileyen önemli unsurlardan biridir. Çocuklarda düzenli olarak yapılan fiziksel aktivite, sağlıklı bir fiziki yapıya sahip olmasını sağlarken ilerleyen yaşlarda fiziksel yapısının bozulmamasına da yardımcı olur. İlkokul döneminde cimnastik eğitimi kişisel farklılıkları göz önünde bulundurarak var olan yetenek ve becerileri ortaya çıkarıp geliştiren, çocuğun toplumda daha sağlıklı yer edinmesini ve topluma uyum sağlamasını kolaylaştırmaya yönelik sistemli ve programlı bir eğitim sürecidir.

Jimnastik dersleri sürecinde çocuklarda çok yönlü hareket becerileri ile birlikte psikolojik iyi oluş durumu da hedeflenmektedir. Hareket eğitiminde cimnastik branşının çocuğun yeteneklerinin gelişiminde önemli katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bizlerin ilkokul kademesi olarak cimnastik eğitimimize bu amaçlar doğrultusunda devam etmekteyiz.

4VOLEYBOL

Voleybol çocuklarımızın, gelişim çağında hem ahlaklı ve güzel davranışlara sahip olmasını, hem de sağlıklı bir vücudu olmasını destekler. Çocuklar voleybol oynadığı sürece hayatlarını daha küçük yaşlarda programlamayı ve disipline sokmayı öğrenerek diğer çocuklara oranla hem fiziksel hem sosyal hem de zihinsel anlamda daha hızlı gelişirler.

Voleybol vücudun sürekli esnek kalmasına yardımcı olur.

Voleybol doğru nefes alıp vermemize yardım eder.

Voleybol Vücudun güçlenmesinin yanı sıra vücuda koordinasyon kazandırarak hareketlerin uyumlu olmasını sağlar.

Voleybol oynayan çocuklarda “uzun kas” diye isimlendirilen esnek vücut formuna ihtiyaç duyulur. Dolayısıyla voleybol oynayan çocukların vücutları sürekli esnek olacağı için, vücut şekli esnek form doğrultusunda gelişmeye başlar.

Voleybol diğer sporlara oranla omurganın daha fazla güçlü olmasını sağlar.

Voleybol oynayan çocukların vücut yapısı dengeli bir şekilde gelişerek, vücudun bütün bölgelerinde kasları aynı oranda gelişir.

Voleybol oyun kuralları nedeniyle hem havada hem de yerdeyken hareket etmeyi sağladığı için vücut kütlesinin de dengeli olarak vücuda dağılmasına yardımcı olur.

Voleybol oynarken takımı başarıya götürmek için her oyuncu diğer takım arkadaşına ihtiyaç duyar. Sürekli kendi arasında paslaşan oyuncular farkında olmadan iş hayatına kendilerini hazırlayarak yardım etmeyi öğrenirler.

Voleybol diğer sporlardan farklı olarak, iki takımın da filenin ayrı tarafında bulunması ve ayrı ayrı oynaması nedeniyle içinde şiddet içermeyen özel bir takım oyunudur. Oyuncuların birbiri ile teması olmadığı için, karşı takımın oyuncularına yönelik şiddet düşüncesi olmaz.

Voleybol takım oyunu olduğu için oyuncunun, hem bireysel hem de takım içi sorumluluk duygusunun gelişmesine katkıda bulunur.

Voleybol oynayan çocuklar grupla hareket etmeyi, hedef belirlemeyi ve hayatlarını bu hedefe göre planlamayı öğrenirler. Bu da çocukların zamanlarını daha verimli kullanmalarına yardım eder.

5FUTBOL

Her yaşta sağlıklı ve kaliteli yaşamın, yaşamdan zevk almanın, güzel bir beden ve ruh haline sahip olabilmenin birinci koşulu, yaş ne olursa olsun herkesin kendi kapasitesine uygun düzenli egzersiz yapmasıdır. Çünkü düzenli egzersiz yapan kişiler; daha sağlıklı kalp-dolaşım sistemine, strese dayanıklı sinir sistemine, mutlu ve huzurlu bir yaşama, kendine güvenen kişilik yapısı-na ve kendini iyi hissetme duygusuna sahip olacaklardır. Çocuklardaki sportif davranışlar onların çok yönlü gelişimine olanak sağlamaktadır.

Spor, gelişmekte olan çocuklara sadece bedensel sağlık kazandırmakla kalmaz, aynı zamanda kişilik ve zekâ gelişimini olumlu yönde etkiler. Futbol oyununa bir takım oyuncusu olarak katılmak zamanla çocuklarda; karşılıklı yardımlaşma, iş birliği, takım arkadaşlarına ve kurallara saygı duyma hissini geliştirir. Bir takım oyunu olarak futbol çocuğa bir grup içerisinde nasıl hareket edeceğini, kendi hareketlerini ve heyecanını nasıl kontrol edeceğini öğretir. Futbol sayesinde insanlar arasındaki sosyal ilişkiler kuvvetlenir ve mesafeler kısalır.

Bizler 2. Sınıftan itibaren sanat ve spor derslerimizde haftada iki ders saati içerisinde branşın temel kazanımları yanı sıra belirtmiş olduğumuz kazanımlar, hedefler doğrultusunda öğrencilerimizi desteklemekte birlikte rehberlik  etmekteyiz .

6BASKETBOL

Basketbolun çocuk gelişimi için pek çok faydası vardır. Çocukları hareketsizlikten kurtarır, sosyalleşmesini sağlar, disipline eder ve yararlı bir hobi edinmesinde büyük katkısı vardır.

Sportif kabiliyetlerini geliştirmede fayda sağlar.

Vücudun güçlü, atik ve esnek olmasını sağlar.

Çocuğunuzun kas ve kemik sisteminin gelişmesinde önemli artıları vardır.

Bedenin güçlü olmasını sağlar ve dayanıklılığını arttırır.

Çocuk sürekli hareket halinde olduğundan kalori harcar ve sağlıksız fazla kilolarını yakmasına yardımcı olur.

Basketbol bir takım oyunudur. Takım içerisinde bulunan çocuğun birlik beraberlik duyguları geliştirmeye yardımcı olur. Aynı zamanda takım arkadaşlarıyla beraber sürekli iletişim halinde olmasını gerektiren bir spor olması sebebiyle iletişim becerilerini güçlendirir.

Bir takım arkadaşının yaptığı bir hatayı telafi etmeye çalışır, onun eksikliğini gidermeye çalışıp takımın daha başarılı olması için çaba sarf eder. Bu sebeple basketbol çocuğun yardımlaşma duygusunu geliştiren önemli sporlardan biridir.

Her spor dalında olduğu gibi basketbolda da, kişinin kendine dikkat etmesi ve sağlıklı beslenmesi temeldir. Sporun doğru beslenme ve uyku düzeni sayesinde faydaları en üst seviyeye çıkmaktadır. Fiziksel aktivitenin, çocuklarda büyüme hormonu salgılattığı ve bu sayede de düzenli ve dengeli beslenme ile çocukların fiziksel ve zihinsel olarak gelişimlerinin daha dikkat çekici olduğu gözlemlenmiştir. Bu da bize gösteriyor ki, çocuklarımızın yaşamda başarılı bireyler olması için sporun da hayatlarında bulunması gerekmektedir. Spor; çocuklarımıza sosyal hayatta ve sağlığı konusunda hep destekçi olacaktır.

7SERAMİK

İnsanlık tarihi kadar eskilere dayanan seramik sanatı, tüm teknolojik ve bilimsel gelişmelere rağmen kendi doğallığını korumaya devam etmektedir. Bir ihtiyaçtan doğan bu sanat, zaman içerisinde dekoratif ürünlerin de yapımıyla hayatımızda tümüyle yerini almıştır.

 

Seramik kulübünde amacımız öğrencilerimizin yaratıcılığının gelişimine katkıda bulunmaktır. Seramik çamuru ile yaşayacakları bu eşsiz deneyim hem zihinsel hem de motor beyin gelişimlerinde önemli bir etken olacaktır.

Öğrencilerimizin duygularını kolaylıkla ifade etmeleri, iç dünyalarını somutlaştırabilmeleri ve üç boyutlu düşünce sistemini günlük hayatlarında kullanabilmeleri amaçlanmıştır.

8KEMAN

Keman; viyola, viyolonselin ve kontrbasın da bulunduğu violin ailesinin en yüksek tondan çalan, en küçük üyesidir. Dört teli vardır. Keman yayına arşe denir. TED Eskişehir Kolejinde sanat spor derslerinde keman eğitimi verilmektedir. Keman çalmak kanıtlanmış birçok gelişimi desteklemektedir.

· Özgüven ve kişilik duygusunu geliştirir.

· Çocuğun müzik ve ritim duygusunu geliştirir.

· Çocuğun çevreye uyum sağlamasını kolaylaştırır.

· Çocuğu sosyalleştirir.

· Anlama zorluğunun üstesinden gelmede etkilidir.

· Eğlenceli vakit geçirmesini sağlar.

· Takım çalışmasını öğrenir.

· Sorumluluk almayı öğrenir.

· Pozitif olmayı ve hayata farklı açılardan bakmayı öğrenir.

9PİYANO

Piyano; özel bir mekanizmayla tuşlara bağlı çekiçlerin, tellere vurmasıyla ses veren Tuşlu (klavyeli) bir müzik enstrümanıdır. 88 tuşa (52 beyaz tuş, 36 siyah tuş) sahiptir. TED Eskişehir Kolejinde sanat spor derslerinde piyano eğitimi verilmektedir. En önemli hedeflerimiz arasında öğrencilerimizin duygu ve düşüncelerini müzik yoluyla ifade etmelerini, müziği yaşantılarıyla birleştirmelerini sağlamaktır. Piyano çalmak kanıtlanmış birçok gelişimi desteklemektedir.

· Vücut koordinasyonunu geliştirir.

· Konsantrasyon süresini arttırır.

· İşitsel ve sözel beceriler geliştirir.

· Hızlı okuma becerisi kazandırır.

· Sayısal zekâyı geliştirir.

· Çalışma disiplini verir.

· Hafızayı geliştirir.

· Soyutlama zekâyı geliştirir.

10SATRANÇ

Satranç çocukların, eğlenerek strateji geliştirmelerini sağlayan ve kültürler arası köprü kurabilen bir etkinliktir. Satranç; dünyanın her yerinde oynandığı için çocuk, evrensel dilde bir oyun öğrenmiş olur.

Araştırmalar, okul öncesinde alınan satranç eğitiminin sadece satranca değil gelecek dönemde göreceği birçok akademik dersin alt yapısına da olumlu katkıda bulunduğunu göstermiştir.

Satranca erken yaşta başlamak önemlidir. Ancak bu yaşta verilecek eğitim ve eğitmen faktörü çok önemlidir.

Anaokulunda 4 ve 5 yaş gruplarında haftada birer saat satranç ile birlikte masallar, boyamalar, farklı etkinlikler, çevrimiçi oyunlar, şarkılar ve dramalarla öğrencilerimize satranç sevdirilmeye çalışılmaktadır.

Satranç ile öğrencilerimizde problem çözme, özgürce karar verebilme, strateji geliştirme, alçakgönüllü olma ve yenildiğinde vazgeçmemeyi hedefleme becerilerini kazandırma amaçlanmaktadır.

11JUDO

İyi bir insan yetiştirmek, iyi bir sporcu yetiştirmekten daha önemlidir. Judo sporu, bireyin başarılı olması ve toplum tarafından saygı görmesi için gereken bütün özelliklere sahiptir. Sanat Spor Judo dersimizin amacı çocuklarımıza disiplin, davranış, dakiklik, güç, azim, dayanıklılık ve özgüven duygularını kazandırmaktır. Toplum aynı zamanda alçakgönüllülükle kazanan ve nezaketle kaybeden kişilere de saygı duyar. Judo eğitiminde gerekli olan ve öğretilen en eşsiz özelliklerinden biri de “karşındakine saygı duymak "tır. Zamanla bu saygı, yüksek özgüven ve disipline dönüşür.

12KARİKATÜR

Karikatür çizgi ile yapılan bir sanat dalıdır. Eğitimde kullanılmasının gerekliliği ve etkililiği pek çok bilimsel çalışma ile ortaya konmuştur. Her yaş grubuna hitap eden eğlence, gülmece ve eleştirel düşünceyi içinde barındırır. Bu yönüyle bilgi ve mesajların kolayca yerine ulaşmasını ve kalıcı olmasını sağlar. Eleştiri mekanizmasını mizah ile harmanlayarak bireylerin hoşgörü bilincinin gelişmesine katkı sağlar.

13FİRST LEGO LEAGUE KULÜBÜ

First Lego League Kulübü, eğlenceli Lego projeleri, robot yarışları ve gerçek dünya sorunlarına çözüm arayışıyla dolu bir kulüptür. Tasarladığımız ve programladığımız Lego robotlarıyla yarışarak STEM becerilerimizi geliştirmek için heyecan verici fırsatlar sunuyoruz. İşbirliği ve iletişim becerilerimizi güçlendirirken büyük projeleri birlikte başarıyoruz. Ulusal yarışmalara katılarak yeteneklerimizi kanıtlama ve ödüller kazanma şansı elde ediyoruz. First Lego League Kulübü, öğrencilere unutulmaz bir deneyim sunarken aynı zamanda eğitici ve ilham vericidir.

14KENDİ OYUNUMU GELİŞTİRİYORUM

Öğrencilere dijital oyunların yaratılmasında kullanılan temel becerileri ve teknikleri öğretmeyi amaçlar. Bu kulüp, oyun geliştirme sürecinin her aşamasını kapsayarak öğrencilerin oyun tasarımı, grafik ve animasyon gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlar. Öğrenciler, interaktif oyun dünyasının içinde kendi fikirlerini hayata geçirebilir, eğlenceli ve öğretici oyunlar yaratabilir ve dijital sanatın gücünü keşfedebilirler. Kendi Oyunumu Geliştiriyorum kulübü, öğrencilere dijital dünyanın yaratıcı ve teknik yönlerini bir araya getirerek kapsamlı bir bakış açısı sunar.

FOTOĞRAF GALERİSİ